Ichthuskerk - PKN Gemeente te IJmuiden

Met Christus als fundament wil de Protestantse gemeente te IJmuiden een hechte gemeente zijn, waarin de leden omzien naar elkaar en de medemens

De Ichthuskerk in IJmuiden is een levende gemeenschap die samenkomt in en om het kerkgebouw. We zijn een protestantse wijkgemeente binnen de Protestantse Kerk in Nederland.

Het opschrift 'Christus als fundament' is bewust vrij ruim gekozen, gezien de grote diversiteit in geloofsbeleving binnen onze gemeente. Er is een gezamenlijke basis in Christus. Een basis waarin we elkaar vinden en waarin we elkaar herkennen als broeders en zusters. Wij zijn geen eigenaar van de gemeenschap, maar staan in dienst van Hem. Jezus Christus is de Heer van de kerk. Wij zijn als leden aan elkaar gegeven. Wij willen met elkaar een hechte gemeenschap zijn. Een gemeente waarin mensen oog en hart hebben voor elkaar, elkaar willen bemoedigen en steunen. Tegelijkertijd is deze gemeenschap niet gesloten, maar open van karakter. Anderen van 'buiten' onze gemeenschap zijn van harte uitgenodigd om hierin te delen.

Ons beleidsplan voor 2024 tot 2027 kunt u hier downloaden: Beleidsplan 2024-2027